پاکستان-به-رفتار«ظالمانه»-با-مهاجران-افغان-پایان-دهد 

ملا محمدحسن آخند، رییس‌الوزرا در دیدار با مولانا فضل‌الرحمان، رهبر حزب جمعیت علمای پاکستان گفته است که مقام‌های این کشور باید «از رفتار ظالمانه خود با مهاجران افغان دست بردارند».

به گزارش افغان نیوز؛ ریاست عمومی دفتر ریاست‌الوزرای ا.ا امروز (دوشنبه، 18 جدی) با نشر خبرنامه‌ای گفته است ملا محمدحسن آخند، رییس‌الوزرا در این دیدار گفته است که رفتار «ظالمانه» مقام‌های پاکستان مشکلات را حل نمی‌کند، بلکه باعث افزایش مخالفت‌ها و بدبینی‌ها می‌شود.
در خبرنامه آمده است که در این دیدار مولوی عبدالحکیم حقانی، مولوی امیرخان متقی وزیر امور خارجه، مولوی نورمحمد ثاقب، وزیر ارشاد حج و اوقاف و برخی دیگر مقام‌ها و اعضای کابینه  ا.ا حضور داشتند.
ملا محمدحسن آخند در دیدار با رهبر حزب جمعیت علمای پاکستان ابراز امیدواری کرده سفر او به کابل موجب تقویت برادری و روابط مثبت میان دو کشور همسایه و ملت‌های برادر شود.
او گفته است که افغانستان و پاکستان دو کشوری هستند که در حوزه‌های مختلف اشتراکات فراوانی دارند و نمی توان یکی را از دیگری جدا کرد.
رییس‌الوزرا افزوده است: «نظام اسلامی در افغانستان حاکم است، علما در راس قدرت هستند، ما هر موضوعی را بر اساس شریعت ارائه می‌کنیم زیرا، شرع قانون الهی است».
او خطاب به مولانا فضل‌الرحمان گفته است که ا.ا قصد آسیب رساندن یا ایجاد مشکل برای هیچ کشور همسایه از جمله پاکستان را ندارد و به کسی هم اجازه تهدید از خاک افغانستان برای کشورهای دیگر را نمی‌دهد.
او نقش علما را در حل مشکلات دو کشور و رفع سوء تفاهمات مهم و مثبت توصیف کرده و گفته است که مقام‌های پاکستانی باید از رفتار «ظالمانه» خود با مهاجران افغان دست بردارند، زیرا این نوع برخورد مشکلاتی را حل نمی کند، بلکه باعث افزایش مخالفت‌ها و بدبینی‌ها می شود.
 طبق خبرنامه، مولوی امیر متقی، سرپرست وزارت امور خارجه  در این دیدار افزون بر مشکلات مهاجران افغانستان در پاکستان روی چالش‌های بازرگانان افغان، مشکلات ایجاد شده از سوی مقا‌م‌های پاکستانی در امر ترانزیت و صادرات که همه‌ساله خسارات مالی سنگینی را به بازرگانان کشور وارد می‌کند نیز اشاره کرده و گفته است که تجارت و مبادلات اقتصادی میان دو کشور نباید قربانی مسائل سیاسی شود.
در خبرنامه آمده است که مولانا فضل الرحمن، رهبر حزب جمعیت علمای اسلام پاکستان در این دیدار ابراز امیدواری کرده که نظام اسلامی در افغانستان پایدارتر شود تا آثار مثبت آن به تمام جهان اسلام هویدا شود.
او هدف از سفر خود به افغانستان را رفع سوء تفاهم در روابط دو کشور و یافتن راه‌های همکاری و توسعه روابط سیاسی، اقتصادی، تجاری میان دو کشور خوانده است.
 مولانا فضل الرحمن گفته است: حزب جمعیت علمای اسلام پاکستان صدای اعتراض خود را نسبت به رفتار حاکمان پاکستان در قبال مهاجرین افغانستان بلند کرده است و ما این نوع برخورد را اشتباه و عامل ایجاد مشکلات بین دو کشور می دانیم».
مولانا فضل‌الرحمان به دعوت ا.ا در راس یک هیات از علمای پاکستان روز گذشته (یک‌شنبه، ۱۷ جدی) وارد کابل شده است. این هیات پاکستانی با مولوی عبدالکبیر، معاون سیاسی ریاست‌الوزرا و برخی از اعضای کابینه‌ ا.ا دیدار و گفتگو کرده است.

پاکستان به رفتار«ظالمانه» با مهاجران افغان پایان دهد 

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد